WebTech Rodos: Το Overwatch 2 θα απαγορεύσει μόνιμα τους λογαριασμούς παικτών που χρησιμοποιούν “μη εγκεκριμένα περιφερειακά” σε κονσόλες όπως το Xbox ή το PlayStation, όπως ανακοίνωσαν οι προγραμματιστές του παιχνιδιού αυτή την εβδομάδα.
Σε ένα blog post, ο Senior Game Producer του Overwatch Adam Massey και ο Lead Gameplay Engineer Daniel Razza ανέφεραν λεπτομερώς τις αντιρρήσεις τους για τους παίκτες των κονσολών που δεν χρησιμοποιούν χειριστήρια.
“Ορισμένοι παίκτες στις κονσόλες χρησιμοποιούν συσκευές που τους επιτρέπουν να χρησιμοποιούν ποντίκι και πληκτρολόγιο, ενώ ξεγελούν την κονσόλα ώστε να νομίζει ότι οι είσοδοι προέρχονται από χειριστήριο”, εξηγούν οι Massey και Razza. “Ενώ κάποιοι χρησιμοποιούν διαφορετικά περιφερειακά για λόγους προσβασιμότητας, κάποιοι παίκτες εκμεταλλεύονται το aim assist ενώ χρησιμοποιούν περιφερειακά που δεν προορίζονταν ποτέ για να επωφεληθούν από αυτή τη λειτουργία”.
Οι προγραμματιστές σημειώνουν ότι η εξακρίβωση του ποιος πραγματικά χρησιμοποιεί ποιον τύπο συσκευής εισόδου στις κονσόλες ήταν δύσκολη, ενώ ορισμένες κονσόλες διαθέτουν ακόμη και αυτό που αποκαλούν “χαρακτηριστικά κατά της ανίχνευσης”.
Η αναπαραγωγή ενός βιντεοπαιχνιδιού με ποντίκι και πληκτρολόγιο για να επωφεληθεί από τις λειτουργίες υποβοήθησης στόχου των κονσολών είναι επίσης γνωστή μεταξύ των παικτών ως “ximming”, επειδή αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μια συσκευή XIM που επιτρέπει στις κονσόλες ή τους υπολογιστές να υποστηρίζουν πολλαπλούς τύπους εισόδου. Υπάρχουν και άλλοι μετατροπείς, όπως ο ReaSnow S1 ή ο Cronus Zen.
Σε ένα video στο TikTok που ανέβηκε τον Οκτώβριο, ο influencer του Overwatch, γνωστός ως “Flats,” ο οποίος έχει επιτύχει ένα Top 500-rank στο παιχνίδι, εξετάζει το στόχο και την κίνηση ενός παίκτη του Overwatch 2 και τελικά κατηγορεί τον άγνωστο παίκτη για “ximming”.
Τώρα, η Blizzard λαμβάνει μέτρα κατά των λογαριασμών που χρησιμοποιούν εργαλεία όπως οι συσκευές XIM. “Δεν θα μπούμε σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το πώς ακριβώς εντοπίζουμε αυτές τις συσκευές”, αναφέρουν οι Massey και Razza στην ανάρτησή τους. “Μπορούμε να πούμε ότι η ανίχνευσή μας είναι ήδη σε λειτουργία για πολλές σεζόν, συλλέγοντας παθητικά δεδομένα για να τα αναλύσουμε”.
Οι developers μοιράζονται ότι τέτοιες “μη εγκεκριμένες περιφερειακές συσκευές” είναι “ιδιαίτερα εμφανείς” στις υψηλότερες ανταγωνιστικές βαθμίδες του παιχνιδιού. Αναφέρουν επίσης, μάλλον αόριστα, ότι οι παίκτες με πραγματικές ανάγκες προσβασιμότητας είναι απίθανο να επηρεαστούν.
“Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να διασφαλίσουμε ότι οι παίκτες με ανάγκες προσβασιμότητας θα είναι λιγότερο πιθανό να ενεργοποιήσουν την ανίχνευσή μας. Εάν εντοπιστεί ένας παίκτης με ανάγκες προσβασιμότητας, έχουμε προσαρμόσει τις ενέργειές μας έτσι ώστε αυτοί οι παίκτες να μπορούν να συνεχίσουν να παίζουν Overwatch 2”, αναφέρει η ανάρτηση της Blizzard.
Οι προγραμματιστές του Overwatch 2 εξετάζουν επίσης αν είναι δυνατόν να αφαιρέσουν βίαια την υποβοήθηση στόχου για τους παίκτες κονσόλας με ποντίκι και πληκτρολόγιο και στη συνέχεια να τους αντιστοιχίσουν μόνο με άλλους παίκτες κονσόλας που χρησιμοποιούν τις ίδιες εισόδους.
“Αναγνωρίζουμε ότι πολλοί παίκτες χρησιμοποιούν μη εγκεκριμένα περιφερειακά για να ενεργοποιήσουν συσκευές εισόδου που απλά προτιμούν συνολικά”, δήλωσαν οι Massey και Razza.
Το Overwatch είναι ένα παιχνίδι με πολλούς casual και ανταγωνιστικούς τρόπους παιχνιδιού. Οι παίκτες του σε PC και κονσόλες ήταν πάντα χωρισμένοι σε ξεχωριστούς διακομιστές για τις ανταγωνιστικές λειτουργίες του Overwatch, ώστε να μην παίζουν μαζί. Αυτό συμβαίνει σε αντίθεση με άλλα shooters όπως το Call of Duty, το Fortnite ή το Apex Legends, όπου οι παίκτες PC και κονσόλας μπορούν να κάνουν “crossplay”. Το Overwatch προσφέρει crossplay μόνο στους casual, unranked τρόπους παιχνιδιού του – αν και τα casual παιχνίδια Overwatch επηρεάζουν την αρχική κατάταξη του matchmaking, ή MMR, για τους ανταγωνιστικούς τρόπους.
Η Ubisoft έλαβε επίσης μέτρα κατά των χρηστών XIM και άλλων χρηστών μετατροπέων εισόδου πέρυσι για το παιχνίδι shooter Rainbow Six Siege, ανακοινώνοντας μια λύση που ονομάζει Mousetrap. “Αυτό είναι ένα πρόβλημα που έχουν όλα τα shooters κονσόλας, ειδικά τα ανταγωνιστικά”, δήλωσε προηγουμένως σε ένα βίντεο ο επικεφαλής της ομάδας Rainbow Six, Jan Stahlhacke.
Γιατί έχει σημασία η απαγόρευση των “ximmers”; Αν και γενικά θεωρείται εξαπάτηση, μια ρύθμιση ποντικιού και πληκτρολογίου με υποβοήθηση σκόπευσης είναι τεχνικά το καλύτερο και από τους δύο κόσμους, επειδή προσφέρει την ακρίβεια του ποντικιού και του πληκτρολογίου, αλλά με την πρόσθετη υποστήριξη σκόπευσης ενός χειριστηρίου. Οι παίκτες PC με ποντίκι και πληκτρολόγιο διαμαρτύρονται εδώ και χρόνια για την υποβοήθηση στόχευσης στα χειριστήρια, υποστηρίζοντας ότι δίνει αθέμιτο πλεονέκτημα. Αλλά ορισμένοι παίκτες χειριστηρίων υποστηρίζουν ότι απλά βοηθάει να αντισταθμιστεί η έλλειψη επιδεξιότητας του υλικού, επισημαίνοντας ότι οι παίκτες με ποντίκι και πληκτρολόγιο έχουν περισσότερες δυνατότητες κίνησης στη διάθεσή τους, όπως το “tap-strafing” στο Apex Legends.
πηγή: pcmag.com