WebTech Rodos: Η OpenAI και οι Financial Times (FT) έχουν συνάψει μια συμφωνία αδειοδότησης περιεχομένου, δίνοντας στον κατασκευαστή του ChatGPT πρόσβαση σε άρθρα των FT για να εκπαιδεύσει τα μοντέλα του, ενώ παρέχει στo μέσο επιπλέον χρήματα και τη δυνατότητα για μεγαλύτερη επισκεψιμότητα του ιστότοπου.
Η OpenAI αναφέρει ότι η συνεργασία αφορά “την εξεύρεση δημιουργικών και παραγωγικών τρόπων για την AI να ενδυναμώσει τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς”, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει την εμπειρία του ChatGPT. Η συμφωνία έχει “ευρύτερες επιπτώσεις” για τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης, λέει ο διευθύνων σύμβουλος των Financial Times, John Ridding, και θέτει το πρότυπο ότι οι εταιρείες AI θα πρέπει να πληρώνουν τους εκδότες για το περιεχόμενό τους.
Οι FT έχουν εμποδίσει την OpenAI να ανιχνεύει δωρεάν τα άρθρα τους από τον Σεπτέμβριο του 2023, όπως και τα περισσότερα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία στις ΗΠΑ. Οι επίσημες συμφωνίες αδειοδότησης θα μπορούσαν να φέρουν αμοιβαία επωφελή συνεργασία, αν και η OpenAI φέρεται να προσφέρει μόνο 1 έως 5 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το The Information. Οι Financial Times δεν αποκάλυψαν πόσο αξίζει η συμφωνία με την OpenAI.
Μια ψηφιακή συνδρομή στους Financial Times ξεκινά από 45 ευρώ το μήνα, οπότε η νέα συμφωνία θα μπορούσε να προσελκύσει νέους συνδρομητές που επισκέπτονται την ιστοσελίδα μετά από τις παραπομπές του ChatGPT. “Αυτό σημαίνει ότι οι 100 εκατομμύρια χρήστες του chatbot παγκοσμίως μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ρεπορτάζ των Financial Times μέσω του ChatGPT, παρέχοντας παράλληλα μια διαδρομή πίσω στο αρχικό υλικό της πηγής”, αναφέρουν οι Financial Times.
Ωστόσο, το ChatGPT δεν παραπέμπει στις πηγές του, εκτός αν ο χρήστης του το ζητήσει ρητά, τουλάχιστον στη δωρεάν έκδοση. Κατά τη δοκιμή μας, διαπιστώσαμε ότι οι σύνδεσμοι πηγής συμπεριλαμβάνονταν συχνότερα με έναν επί πληρωμή λογαριασμό ChatGPT Plus.
ChatGPT attributes source information only when the user specifically asks for it.
(Credit: OpenAI)
Τα μέσα ενημέρωσης έχουν λόγο να είναι καχύποπτα απέναντι στις φανταχτερές εταιρείες τεχνολογίας που υπόσχονται συνεχώς αυξανόμενη επισκεψιμότητα και πρόσβαση σε νέα κοινά. Η Google φλέρταρε τα μέσα ενημέρωσης στις πρώτες μέρες της, κλείνοντας ψηφιακές συμφωνίες που δεν αντικατέστησαν επαρκώς τα έσοδα από τα έντυπα μέσα ενημέρωσης. Παρόμοια είναι η ιστορία με τη Meta.
Έτσι, η δημοσιογραφική βιομηχανία προσπαθεί να καταλάβει αν και πώς θα αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη. Οι The New York Times μηνύουν την OpenAI για τη χρήση του περιεχομένου της χωρίς άδεια ή πληρωμή και ταυτόχρονα διερευνούν χρήσεις της στην αίθουσα σύνταξης. Άλλες εκδόσεις, από το Sports Illustrated έως το CNET, βρέθηκαν σε δύσκολη θέση αφού δεν γνωστοποίησαν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα άρθρα τους. (Το PCMag δεν χρησιμοποιεί AI για τη δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου, σύμφωνα με τη συντακτική μας αποστολή).
πηγή: pcmag.com