WebTech Rodos: Το Helldivers 2 είναι ένα κυρίως co-operative always online shooter τρίτου προσώπου. Είναι μία εντελώς δική του συνταγή, που δεν βρίσκεται αυτούσια σε άλλα παιχνίδια του είδους. Πέρα από το μοναδικό του gameplay, το Helldivers ξεχωρίζει για την δηκτική του προσωπικότητα, σατιρίζοντας τα υπερ-πατριωτικά shooters που έχουν κατακλύσει την αγορά. Η ειρωνεία της αναλωσιμότητας των Helldivers δένει εξαιρετικά με το gameplay, καθώς κάθε θάνατος οδηγεί στην παράταξη ενός νέου στρατιώτη, έτοιμος να θυσιαστεί στη μάχη για το «κοινό καλό». Παραδόξως, έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια ανάπτυξης του διάκοσμου, παρόλο που το σενάριο λειτουργεί κυρίως ως εξυμνημένο φόντο για τη δράση, με μπόλικα σκορπισμένα logs να περιμένουν σε κάθε γωνιά του γαλαξία, έτοιμα να πλαισιώσουν το αφηγηματικό συγκείμενο μέσω του environmental storytelling.
Ξεκινώντας με την εισβολή των Terminids, τεράστιων εξωγήινων αραχνοϊδών και σεσημασμένων φασιστών, τουλάχιστον σύμφωνα με την κυβέρνηση της Super Earth, οι Helldivers πλέον έχουν να ασχοληθούν με τρεις διαφορετικές απειλές, ανάμεσά τους αρχαία ζόμπι και νευριασμένα ρομπότ. Οι διαφορές μεταξύ τους στο gameplay δεν μου φάνηκαν ιδιαίτερα ουσιαστικές, με τα περισσότερα mobs να έχουν την τάση να μαζεύονται σε ένα εκδικητικό σμήνος που “αγκαλιάζει” τον παίκτη. Ποιος είπε ότι πέθανε ο ρομαντισμός; Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η δυναμική της μάχης να γίνεται λίγο ενοχλητική. Η πλειονότητα των επιθέσεων των Helldivers είναι ranged ενώ το μεγαλύτερο μέρος της αντίστασης των εχθρών είναι close quarters combat. Οι δε ranged επιθέσεις των δυνατότερων εχθρών μπορεί κάλλιστα να καταλήξουν και σε one hit kills. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι ξεκάθαρος, αν και η πλοήγηση μέχρι την επίτευξή του μου φάνηκε πυρηνική επιστήμη, τουλάχιστον στην αρχή, με άπειρες πληροφορίες στο HUD κάθε στιγμή του παιχνιδιού. Το tutorial πετυχαίνει εξαιρετικά να εισάγει τον παίκτη στον διάκοσμο αλλά αποτυγχάνει παταγωδώς να του εξηγήσει πως μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά μέσα σε αυτόν.
Στην αρχή κάθε session, ο ατρόμητος στρατιώτης μας ξεκινάει στο διαστημικό θωρηκτό του, αντιμέτωπος με εκατοντάδες αποστολές στις τρεις περιοχές του χάρτη. Κάθε επιτυχημένη αποστολή συνεισφέρει στην κατάκτηση της περιοχής από τους Helldivers και τα τακτικά updates από την Arrowhead δίνουν κίνητρο στη συσπείρωση των παικτών σε συγκεκριμένα σημεία ώστε να υπάρχει πάντα αρκετή δράση. Οι αποστολές είναι procedurally generated και μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 4 Helldivers. Παρόλο που δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός των solo αποστολών, οι μετέπειτα δυσκολίες τις καθιστούν αδύνατες χωρίς τη βοήθεια από τρίτους. Τα objectives διαφέρουν, συμπεριλαμβάνοντας την κατάκτηση ή υπεράσπιση outposts, τον πατριωτικό κυματισμό της σημαίας ή φυσικά την άμεση “διευθέτηση” των εξωγήινων απειλών.
Η επιλογή δυσκολίας παίζει τεράστιο ρόλο, με αφετηρία το Trivial και τέλος το Super Helldive. Όπως είναι αναμενόμενο, όσο μεγαλύτερη η δυσκολία τόσο καλύτερη και η τελική αμοιβή με το πέρας της αποστολής. Πριν τη “βουτιά” ο Helldiver καλείται να διαμορφώσει τον εξοπλισμό του όπως εκείνος θεωρεί πιο κατάλληλα, επιλέγοντας ανάμεσα σε κυρίαρχα και δευτερεύοντα όπλα, πανοπλίες αλλά και stratagems, κάτι αποκλειστικό στο Helldivers. Τα stratagems είναι ισχυρά εργαλεία που αποστέλλονται ως backup από το πλοίο. Για τη χρήση τους είναι απαραίτητη η σωστή εισαγωγή ενός d-pad combo που θυμίζει λιγάκι QTE. Τα stratagems ποικίλουν, από καταστροφικά airstrikes μέχρι jump packs, ανάσταση των συμπαικτών, παραγγελία όπλων και οτιδήποτε στο ενδιάμεσο.
Από εξοπλισμό, υπάρχουν επίσης τρεις διαφορετικοί τύποι armor, χωρισμένοι σε κατηγορίες βάρους. Η ελαφρύτερη πανοπλία προσφέρει ευκινησία, θυσιάζοντας την άμυνα ενώ αντιθέτως το βαρύ armor επιτρέπει στον παίκτη να υπομείνει μεγαλύτερη ζημιά στη μάχη αλλά στο κόστος της ταχύτητας, με το medium armor να είναι μία μέση λύση. Επίσης, οι πανοπλίες έρχονται συχνά με παθητικά boosts και abilities, κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο λόγω των περιβαλλοντικών modifiers που μπορεί να έχει μία αποστολή. Οι κάπες και οι περικεφαλαίες είναι καθαρά κοσμητικές και δεν επηρεάζουν κάτι πέρα από την αισθητική του καθενός.
πηγή: pcmag.com