WebTech Rodos: Συμπληρώνοντας 20 χρόνια στο χώρο το 2024, η ΑΦΗΣ έχει βιώσει εξ’ αρχής τη διαρκώς μεταβαλλόμενη φύση της ελληνικής βιομηχανίας ανακύκλωσης, όπως και τις προκλήσεις μιας ταχέως αναπτυσσόμενης κοινωνίας. Η ανακύκλωση δεν έχει υπάρξει ποτέ τόσο εφικτή και ταυτόχρονα τόσο απρόσιτη όσο είναι στις μέρες μας, καθώς υπάρχουν αυξημένοι πόροι και προσβασιμότητα αλλά μειωμένη κινητοποίηση φορέων, κράτους και πολιτών.Η ελληνική κοινωνία φαίνεται να αγωνίζεται να παραμείνει συνεπής όσον αφορά τη διαχείριση αποβλήτων, ενώ η έλλειψη επικοινωνίας, δράσης, και εκπαίδευσης για το θέμα, συνθλίβουν κάθε συλλογική προσπάθεια. Ως αποτέλεσμα, επικρατεί μια κουλτούρα εσκεμμένης άγνοιας και μετατόπισης ευθυνών, όπου δυστυχώς η ανακύκλωση αντιμετωπίζεται ως κάτι άσκοπο.Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση του δημοσίου ενδιαφέροντος και της συμμετοχής, με τους πολίτες να καθιστούν τις εταιρείες υπόλογες και να τις καλούν να εκτελέσουν το περιβαλλοντικό τους καθήκον. Επομένως, το μέλλον της ανακύκλωσης βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συλλογική προσπάθεια των πολιτών και των εταιριών με τη χρήση πιο σύγχρονων μέσων και εργαλείων για να πετύχουν τους στόχους τους. Έτσι, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη, η ΑΦΗΣ επιδιώκει να επενδύει συνεχώς σε πιο σύγχρονους τρόπους εκπαίδευσης, ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των πολιτών. Πιο συγκεκριμένα, με την πιο πρόσφατη καμπάνια της, η ΑΦΗΣ είδε την πιο επιτυχημένη της χρονιά μέχρι σήμερα, με συλλογές που ξεπερνούν τους 1.300 τόνους και με 75.000 σημεία συλλογής σε εθνικό επίπεδο. Μερικές από τις πιο πρόσφατες δράσεις και ενέργειες της περιλαμβάνουν την καμπάνια των δικαιολογιών, τη Σχολική Επιβράβευση, και τις συνεργασίες με τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος και τον ΚΩΤΣΟΒΟΛΟ.Η καμπάνια των δικαιολογιών είναι εμπνευσμένη από την έρευνα κοινού για την ανακύκλωση που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2023. Στα πλαίσια της έρευνας, προέκυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων που δεν ανακυκλώνουν μπαταρίες δίνει σαν δικαιολογία ότι δεν υπάρχει κοντά τους κάδος. Έτσι, η ΑΦΗΣ επέλεξε να εστιάσει στις δικαιολογίες στην επόμενη καμπάνια της με σκοπό να τονίσει πως με 75.000 σημεία ΑΦΗΣ, θα πρέπει να υπάρχει εξωπραγματική δικαιολογία για να μην ανακυκλώσει κάποιος.Η καμπάνια με τις δικαιολογίες σηματοδοτήθηκε από την ιστορία της απαγωγής από UFO και το Δ-isco party στο τέλος του 2023 και κατέληξε στο κυνήγι του Bigfoot. Έκανε το γύρο της πόλης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με διαφημίσεις σε λεωφορεία, ραδιόφωνο και τηλεόραση, και φτάνοντας μέχρι και την μεγάλη οθόνη σε συνεργασία με τα Village Cinemas. Με αντίστοιχα μεγάλη κάλυψη στα social media, η καμπάνια βρήκε σημαντική ανταπόκριση από το ευρύτερο ελληνικό κοινό, ενισχύοντας τις προσπάθειες για ανακύκλωση και ενημερώνοντας τους πολίτες με πρωτότυπο και δημιουργικό τρόπο.Οι δράσειςΌσον αφορά τις δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, πριν λίγους μήνες η ΑΦΗΣ ολοκλήρωσε την τρίτη συνεχόμενη Σχολική Επιβράβευση όπου συμμετείχαν πάνω από 800 δημοτικά σχολεία και μαζεύτηκαν σχεδόν 50 τόνοι μπαταριών προς ανακύκλωση. Όπως και τις δύο προηγούμενες χρονιές, η ΑΦΗΣ έδωσε δάπεδα από ανακυκλωμένα ελαστικά στους μεγάλους νικητές και επιβράβευσε με δωράκια τους μαθητές των σχολείων που έφτασαν τον στόχο τους. Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια της Σχολικής Επιβράβευσης, έτρεχε ένα ενημερωτικό newsletter προς όλα τα σχολεία, με πληροφορίες και υλικά για τους μαθητές. Φέτος, η ΑΦΗΣ θα συνεχίσει δυναμικά με συμμετοχές από σχολεία σε όλη την Ελλάδα και πολλά καινούργια και μοναδικά δώρα.Πέρα από τους μαθητές, η ΑΦΗΣ επιβραβεύει ενεργά και όσους πολίτες ανακυκλώνουν και συνεισφέρουν στο όραμά της για ένα καθαρό περιβάλλον μέσα από συνεργασίες όπως αυτές με τα καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος και τον ΚΩΤΣΟΒΟΛΟ. Πιο συγκεκριμένα, κάθε εβδομάδα τρέχουν κληρώσεις επιταγών για ψώνια σε καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου κάθε καταναλωτής μπορεί ανακυκλώνοντας μπαταρίες, να σκανάρει το QR code στον κάδο ΑΦΗΣ και να πάρει μέρος στην κλήρωση.Στα πλαίσια της συνεργασίας της με τον ΚΩΤΣΟΒΟΛΟ και το πρόγραμμα REACT, η ΑΦΗΣ θα φυτεύει ένα δέντρο για κάθε κάδο μπαταριών που θα γεμίζει στα καταστήματα ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ. Στόχος αυτής της ενέργειας είναι να γίνει πιο ξεκάθαρη η σύνδεση μεταξύ ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος, με το μήνυμα ότι κάθε μπαταρία μετράει και κάθε μικρή κίνηση μπορεί να κάνει τη διαφορά.Τέλος, στην ανακύκλωση, η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ δράσεων και αποτελεσμάτων και είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην ενημέρωση και στην κινητοποίηση των πολιτών. Μέσω της επικοινωνίας, οι πολίτες μπορούν να γνωρίσουν καλύτερα μια εταιρία, να μάθουν για το έργο της, και να συμβάλλουν ενεργά σε αυτό.Η ΑΦΗΣ, εστιάζοντας στην επικοινωνία – κυρίως μέσω digital marketing, εκπαιδευτικών δράσεων, και συνεργασιών – και στρέφοντας την προσοχή στις νεότερες γενιές, κατάφερε να ενημερώσει ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού γρήγορα, αποτελεσματικά, και με ξεχωριστό τρόπο. Έχοντας πλησιάσει τους στόχους ανακύκλωσης που της έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοχεύει να ενισχύσει περεταίρω τις σχέσεις της με πολίτες και φορείς όσο και τις προσπάθειες προστασίας του πλανήτη μας.
πηγή: naftemporiki.gr