WebTech Rodos: Μια δωρεάν επέκταση browser που μπορεί να επαναφέρει τον αριθμό των dislikes στα βίντεο του YouTube αντιμετωπίζει αντίδραση από τους χρήστες λόγω της εισαγωγής αναδυόμενων διαφημίσεων.
Η επέκταση Return YouTube Dislike κυκλοφόρησε το 2021, μετά την απόφαση του YouTube να αποκρύψει τον αριθμό των dislikes από την κοινή θέα, προκειμένου να αποτρέψει την ηλεκτρονική παρενόχληση. Η επέκταση, η οποία είναι διαθέσιμη για τους μεγαλύτερους browsers της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των Chrome και Firefox, έχει προσελκύσει πάνω από 20 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες καθημερινά.
Αλλά αυτή την εβδομάδα, οι χρήστες άρχισαν να παρατηρούν ότι η επέκταση εμφανίζει αναδυόμενα παράθυρα. Ένα από αυτά άνοιγε ένα παράθυρο δίπλα σε ένα βίντεο YouTube, ενθαρρύνοντας τον χρήστη να ξεκλειδώσει την «Premium» έκδοση της επέκτασης, δωρίζοντας $5 το μήνα στη σελίδα Patreon του προγραμματιστή.
(Credit: PCMag)
Το αναδυόμενο παράθυρο μπορούσε επίσης να παραμείνει ανοιχτό ή να μην κλείνει, σύμφωνα με τους χρήστες.
Ένα δεύτερο αναδυόμενο παράθυρο άνοιγε μια νέα καρτέλα στον browser, προωθούσε την έκδοση “Premium Release” της επέκτασης και ενθάρρυνε τον χρήστη να κάνει αναβάθμιση δωρίζοντας στο Patreon. Σε απάντηση, ορισμένοι χρήστες επέκριναν τα αναδυόμενα παράθυρα ως ενοχλητικές “διαφημίσεις”, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι αρνητικές κριτικές για την επέκταση.
(Credit: PCMag)
«Γίνατε ακριβώς αυτό που υποτίθεται ότι έπρεπε να καταπολεμήσετε, μια άπληστη και ανήθικη εταιρική απάτη», έγραψε ένας χρήστης στο Chrome Web Store. «Νόμιζα ότι μολύνθηκα με κάποιο είδος κακόβουλου λογισμικού, όταν άνοιξε η νέα σελίδα με την προσφορά “premium upgrade”», έγραψε ένας άλλος χρήστης.
Η επέκταση μπορεί να εμφανίζει τα αναδυόμενα παράθυρα, καθώς οι χρήστες πρέπει να συμφωνήσουν να της δώσουν άδεια να διαβάζει και να αλλάζει δεδομένα, αν και το λογισμικό έχει σχεδιαστεί με μέτρα ασφαλείας για την αποτροπή της παρακολούθησης των χρηστών ή της υπερβολικής συλλογής δεδομένων.
Αντιμέτωπος με τα αρνητικά σχόλια, ο προγραμματιστής της επέκτασης, Dmitry Selivanov, δήλωσε ότι το λογισμικό του είχε απλώς γίνει πολύ δαπανηρό για να λειτουργήσει, αναγκάζοντάς τον να βρει έναν τρόπο να αυξήσει τις δωρεές. «Κατανοώ την ενόχληση για τη λειτουργία επί πληρωμή. Ωστόσο, το backend εξυπηρετεί 20 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες καθημερινά με μια βάση δεδομένων άνω των 15 TB — με προϋπολογισμό $400 από δωρεές στο Patreon (οι οποίες μειώνονται)», έγραψε την Τετάρτη στον Discord server του που είναι αφιερωμένος στην επέκταση.
Τα έξοδα του διακομιστή είναι πιθανώς υψηλά, επειδή η επέκταση λειτουργεί αντλώντας αρχειοθετημένα δεδομένα που ο Selivanov συνέλεξε πριν το YouTube απενεργοποιήσει τον μετρητή των dislikes. Επιπλέον, η επέκταση αποθηκεύει και αντλεί τον αριθμό των dislikes που έχουν δώσει οι χρήστες σε νέα βίντεο από το 2021.
Ο Selivanov προσθέτει ότι έκανε ένα λάθος με την αρχική εφαρμογή των αναδυόμενων παραθύρων, με αποτέλεσμα να γίνουν πιο ενοχλητικά από ό,τι σκόπευε.
Έχει εκδώσει μια επιδιόρθωση για να αντιμετωπίσει τα παράπονα, αλλά ο Selivanov είπε στο PCMag: «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι χρήστες να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα μέχρι τη Δευτέρα ή την Τρίτη», καθώς μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να κυκλοφορήσει μια ενημέρωση στο Chrome Web Store. Ωστόσο, ο πίνακας ρυθμίσεων της επέκτασης περιλαμβάνει μια επιλογή για «απόκρυψη του πίνακα premium teaser». Τα αναδυόμενα παράθυρα είχαν επίσης σχεδιαστεί για να εμφανίζονται μόνο μία φορά, ακόμη και χωρίς την επιδιόρθωση.
Πρόσθεσε: «Το κόστος για τη λειτουργία της επέκτασης (με απόλυτη μείωση σε όλα, κανονικά θα προτιμούσα να δαπανηθεί λίγο περισσότερο για την υποδομή δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας κ.λπ.) είναι $600 μηνιαίως».
Ο στόχος του Selivanov ήταν να μην εξοργίσει ποτέ τους χρήστες, αλλά απλώς να συγκεντρώσει περισσότερα χρήματα από το κοινό που ήταν πρόθυμο να πληρώσει.
Λόγω της διαμάχης, ορισμένοι χρήστες λένε ότι έχουν απεγκαταστήσει την επέκταση, όμως άλλοι συμπαθούν τον Selivanov. Οι δωρεές του στο Patreon έχουν αυξηθεί από $400 σε 967.7€ το μήνα.
πηγή: pcmag.com














