WebTech Rodos: Οι καλλιτέχνες αντεπιτίθενται στην Apple για μια διαφήμιση στην οποία μουσικά όργανα και άλλα εργαλεία συνθλίβονται κάτω από μια πρέσα και μετατρέπονται σε ένα iPad.
Το σποτ προωθεί τα πρόσφατα ανακοινωθέντα iPads της εταιρείας. Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο X, ο CEO της Apple, Tim Cook γράφει: “Γνωρίστε το νέο iPad Pro: το λεπτότερο προϊόν που έχουμε δημιουργήσει ποτέ, η πιο προηγμένη οθόνη που έχουμε παράγει ποτέ, με την απίστευτη ισχύ του chip M4.”
Όμως οι καλλιτέχνες είναι αναστατωμένοι που η διαφήμιση αποτελεί κυριολεκτική μεταφορά για ένα κομμάτι τεχνολογίας του οποίου η δύναμη και η ύπαρξη φαίνεται να προέρχεται από την καταστροφή δημιουργικών υλικών, όπως μουσικά όργανα, κονσόλες arcade, βιβλία, γλυπτά και φωτογραφικό εξοπλισμός.
Η διαφήμιση δείχνει μια μηχανική πρέσα σύνθλιψης να πιέζει αργά τα αντικείμενα σε ένα βιομηχανικό περιβάλλον, ενώ παίζει το τραγούδι με τίτλο “All I Ever Need Is You”. Τα αντικείμενα κονιορτοποιούνται από το μηχάνημα, με δοχεία μπογιάς να εκτοξεύονται πάνω σε ένα πιάνο καθώς ολόκληρη η οθόνη καταστρέφεται και ισοπεδώνεται. Μόλις όλα συνθλιβούν πλήρως, η πρέσα σηκώνεται για να αποκαλύψει το νέο iPad.
“Ποιος ενέκρινε την πιο φρικιαστικά αλαζονική διαφήμιση στην ιστορία;” δήλωσε ο κωμικός συγγραφέας και συγγραφέας Tom Jamieson ως απάντηση στο σποτ.
Ο μουσικός Jacques Greene την αποκάλεσε “μία από τις πιο καταθλιπτικές διαφημίσεις που έχω δει ποτέ”.
“Πραγματικά νιώθω σαν να έχετε κηρύξει πόλεμο στους δημιουργούς του κόσμου”, έγραψε ο εικαστικός καλλιτέχνης γνωστός ως Seneca.
“Ακούσια τέλεια μεταφορά για το πώς καταστρέφουμε την ομορφιά για το κέρδος”, δήλωσε ο δημιουργικός διευθυντής του στούντιο παιχνιδιών The Outsiders, David Goldfarb. Ο επικεφαλής προγραμματιστής animation της Epic Games, Kiaran Ritchie, μοιράστηκε μια παρόμοια στάση, χαρακτηρίζοντας την αδιάκριτη συντριβή των “όμορφων” καλλιτεχνικών εργαλείων μια “ενδιαφέρουσα επιλογή”.
Η εικαστικός καλλιτέχνης Jingna Zhang, η οποία έχει επικρίνει στο παρελθόν το Midjourney για το γεγονός ότι επιτρέπει στους χρήστες να πληκτρολογούν το όνομά της σε προτροπές για τη δημιουργία “εμπνευσμένων” έργων τεχνητής νοημοσύνης, διαφώνησε επίσης με τη διαφήμιση της Apple για το iPad, χαρακτηρίζοντάς την “οδυνηρή για να την παρακολουθήσεις”.
Ενώ η πρόθεση της Apple μπορεί να ήταν να δείξει πόσες διαφορετικές δημιουργικές εφαρμογές και εργαλεία μπορούν να χωρέσουν στην εξαιρετικά λεπτή συσκευή, πολλοί καλλιτέχνες το βλέπουν ως προσβολή της πρακτικής τους και ως μια ανατριχιαστική υπενθύμιση του αντίκτυπου της τεχνολογικής βιομηχανίας στα δημιουργικά επαγγέλματα στο σύνολό τους -ιδιαίτερα με την άνοδο της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.
πηγή: pcmag.com