WebTech Rodos: Είναι ο χωρικός ήχος το μέλλον της ραπ;
Πάνω από 1.000 στούντιο ηχογράφησης χρησιμοποιούν την τεχνολογία χωρικού ήχου Dolby Atmos για την παραγωγή μουσικής, συμπεριλαμβανομένου του Means Street Studios της Ατλάντα. Το Means Street ιδρύθηκε από τον παραγωγό του Lil Wayne, DJ Drama, και φιλοξενεί τον συνιδρυτή της εταιρείας Generation Now, Don Cannon, ο οποίος έχει κάνει παραγωγή σε κομμάτια για ονόματα όπως ο Jack Harlow και ο Lil Uzi Vert, καθώς και τον μηχανικό μίξης Leslie Brathwaite, ο οποίος έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Pharrell Williams, η Beyoncé, ο Jay-Z και ο Eminem.
Σε μια συνέντευξη και ξενάγηση στο στούντιο, ο Cannon και ο Brathwaite λένε στο PCMag πώς εξελίχθηκε η προσέγγισή τους στη δημιουργία μουσικής μετά την έλευση του Atmos.
“Στην πραγματικότητα με άλλαξε ως παραγωγό”, δήλωσε ο Cannon, ο οποίος έπαιξε μια Atmos έκδοση του “First Class” του Harlow στο στούντιο της Means Street.
Συγκρίνοντας το τραγούδι με την κανονική του έκδοση, η διαφορά στον ήχο είναι εμφανής. Στα δικά μου αυτιά, η έκδοση Atmos έχει πιο σκληρές νότες μπάσου, πιο ευκρινείς μεσαίους τόνους και ακούγεται συνολικά πιο high-fidelity. Τα τραγούδια είναι έντονα στο επαγγελματικό στούντιο, αλλά είναι δυνατόν να καταλάβετε τη διαφορά ακόμη και στο σπίτι με ακουστικά ή σε ένα οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας. Για παράδειγμα, ένα soundbar Sonos μπορεί να αποδώσει ήχο Atmos με αυξημένη χωρική αίσθηση.
Το λογισμικό της Dolby για στούντιο ηχογράφησης αποτελείται, εν μέρει, από ένα εργαλείο 3D μαζί με τη δυνατότητα προσθήκης απεριόριστου αριθμού διαφορετικών στοιχείων του κομματιού που εμφανίζονται στην οθόνη ως τρισδιάστατοι κύκλοι, για να το θέσουμε απλά. Αυτοί οι κύκλοι μπορούν να μετακινηθούν μέσα σε έναν τετράγωνο τρισδιάστατο χώρο με ένα κεφάλι στο κέντρο, που υποδηλώνει τον ακροατή.
Για παράδειγμα, αν ένας κύκλος μπάσου μετακινηθεί πίσω από το τρισδιάστατο κεφάλι, θα ακούσετε αυτόν τον ήχο σαν να προέρχεται από πίσω σας. Ενώ αυτό μπορεί να ακούγεται αρκετά προφανές, οι κύκλοι αυτοί μπορούν να μετακινηθούν σε οποιοδήποτε σημείο του τραγουδιού για να αλλάξουν ουσιαστικά την “τοποθεσία” από την οποία ακούγονται.
Brathwaite (left) and Cannon (right) in the Atlanta studio.
(Credit: Dezmen Alexander)
Είναι εύκολο να καταλάβετε πώς διαφορετικά στυλ και διαθέσεις τραγουδιών θα φαίνονται διαφορετικά στο λογισμικό Atmos. Ένα τραγούδι όπως το “First Class”, το οποίο έχει χαλαρή, ζεστή ενέργεια, έχει τα στοιχεία του εκατέρωθεν του ακροατή σαν παρενθέσεις.
“Απλώς σας αγκαλιάζει”, δήλωσε ο Cannon, προσθέτοντας ότι οραματίστηκε το κομμάτι του Harlow λίγο σαν ένα ρινγκ πάλης με “τα έγχορδα γύρω από” τον ακροατή.
Άλλα τραγούδια Atmos μπορεί να είναι πιο δραματικά και να υπογραμμίζουν ήχους που έρχονται απότομα από διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο Cannon εργάζεται σε ένα τραγούδι που περιλαμβάνει τη φωνή της μητέρας του ράπερ και το χτύπημα μιας πόρτας, οπότε τοποθετεί αυτούς τους ήχους σε σημεία ξεχωριστά από την κύρια φωνή και τα άλλα μουσικά στοιχεία του κομματιού για να βυθίσει τον ακροατή στον κόσμο του τραγουδιού.
Brathwaite in Means Street. Atmos studio in Atlanta, GA.
(Credit: Dezmen Alexander)
“Πρέπει ακόμα να αισθάνεται αυθεντικό για την αφήγηση”, δήλωσε ο Brathwaite για την προσέγγισή του στην τεχνολογία.
Αν θέλετε να ακούσετε κάποια τραγούδια Atmos, δεν είναι ακόμα πανταχού παρόντα, παρόλο που η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια. Τα κομμάτια Atmos δεν υπάρχουν στο Spotify, αλλά μπορείτε να τα ακούσετε στο Amazon Music και το Tidal, καθώς και στο Apple Music, όπου οι συνδρομητές μπορούν να ενεργοποιήσουν το Dolby Atmos στα iPhone τους.
Η Dolby έχει συνάψει συμφωνίες με μερικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Mercedes και η Volvo, για την τροφοδοσία του ήχου Atmos στα οχήματά τους. Υπάρχουν επίσης πολλά οικιακά ηχεία με υλικό Atmos στην αγορά.
Στο μέλλον, ο Cannon λέει ότι σκοπεύει να παράγει “όλα” όσα δουλεύει σε Atmos – και ο Brathwaite μοιράστηκε μια παρόμοια στάση.
πηγή: pcmag.com