WebTech Rodos: Απέχουμε ακόμα χρόνια από το PlayStation 6, αλλά η Sony αναφέρει ότι η κονσόλα επόμενης γενιάς δεν θα διαθέτει μονάχα μια παραδοσιακή CPU και GPU, αλλά και ανασχεδιασμένο υλικό για την περαιτέρω βελτίωση των γραφικών με AI και τη μείωση των bottlenecks.
Η εταιρεία αποκάλυψε τις λεπτομέρειες σε ένα βίντεο την Πέμπτη σχετικά με τη συνεργασία της με την AMD στο Amethyst, ένα project που στοχεύει στην αξιοποίηση των προσεγγίσεων AI για τη βελτίωση των γραφικών των παιχνιδιών.
.
«Συνολικά, αυτές οι τεχνολογίες βρίσκονται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο. Προς το παρόν υπάρχουν μόνο σε προσομοίωση, αλλά τα αποτελέσματα είναι αρκετά ελπιδοφόρα», δήλωσε ο επικεφαλής της αρχιτεκτονικής PlayStation της Sony, Mark Cerny, στο βίντεο. «Και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που θα τις ενσωματώσουμε σε μια μελλοντική κονσόλα σε λίγα χρόνια».
Ο γενικός διευθυντής της AMD για τα γραφικά υπολογιστών, Jack Huynh, δήλωσε ότι το project Amethyst είναι έτοιμο να προσφέρει «καινοτομίες στα παιχνίδια». Ωστόσο, θα απαιτηθεί μια νέα προσέγγιση για να προσφέρει «real-time physics, κινηματογραφικό φωτισμό [και] αποτελεσματικό asset streaming» για τα παιχνίδια της επόμενης γενιάς.
«Η προσπάθεια να επιτευχθεί αυτό μονάχα με ωμή δύναμη δεν έχει αποτέλεσμα», δήλωσε ο Huynh. «Γι’ αυτό συνδυάζουμε το παραδοσιακό rasterization με τη νευρωνική επιτάχυνση», ή αυτό που η AMD περιγράφει ως μια συλλογή τεχνολογιών μηχανικής μάθησης που μπορούν να αυξήσουν περαιτέρω τον ρυθμό καρέ ενός παιχνιδιού, διατηρώντας παράλληλα την υψηλή ανάλυση και την ποιότητα των γραφικών.
Η AMD προσφέρει ήδη τις τεχνολογίες AI gaming boost μέσω του FidelityFX Super Resolution, επίσης γνωστού ως FSR, το οποίο είναι διαθέσιμο στις κάρτες γραφικών Radeon. Επιπλέον, το FSR 4 θα κυκλοφορήσει στο PlayStation Pro το επόμενο έτος, αντικαθιστώντας την υπάρχουσα τεχνολογία upscaling PSSR. Ωστόσο, οι παίκτες μπορούν να αναμένουν ακόμα πιο ισχυρές εκδόσεις τα επόμενα χρόνια, χάρη στο Amethyst.
Στο βίντεο, ο Cerny δήλωσε ότι η πρόκληση με το FSR και το PSSR είναι ότι και τα δύο «είναι εξαιρετικά απαιτητικά για την GPU. Και τα δύο είναι υπολογιστικά δαπανηρά και απαιτούν γρήγορη πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες μνήμης».
(Credit: AMD/Sony)
Σε απάντηση, η AMD και η Sony εργάζονται σε μια νέα αρχιτεκτονική GPU που περιλαμβάνει “Neural Arrays” που υπόσχεται να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τις υπολογιστικές μονάδες (CUs), ώστε να μπορούν να «μοιράζονται δεδομένα και να επεξεργάζονται πράγματα μαζί σαν μια ενιαία, εστιασμένη μηχανή AI», είπε ο Huynh.
«Τώρα δεν συνδέουμε ολόκληρη το GPU σε μία μεγάλη μονάδα. Αυτό θα ήταν ένας εφιάλτης για τη διαχείριση των καλωδίων», πρόσθεσε. «Αλλά συνδέουμε τις CUs μέσα σε κάθε μηχανή shader με έναν έξυπνο, αποτελεσματικό τρόπο. Και αυτό αλλάζει τα δεδομένα για τη νευρωνική απόδοση. Μεγαλύτερα μοντέλα ML [μηχανικής μάθησης], λιγότερο κόστος, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και πολύ μεγαλύτερo scalability καθώς αυξάνεται ο φόρτος εργασίας».
Ο Cerny είπε επίσης: «Τα neural arrays θα μας επιτρέψουν να επεξεργαζόμαστε ένα μεγάλο τμήμα της οθόνης με μία κίνηση, και η αποδοτικότητα που θα προκύψει από αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα, καθώς αρχίζουμε να αναπτύσσουμε μαζί την επόμενη γενιά τεχνολογιών upscaling και de-noising».
(Credit: AMD/Sony)
Η άλλη αξιοσημείωτη πρόοδος αφορά το ray tracing, το οποίο προσθέτει ρεαλιστικά εφέ φωτισμού και σκιών στα παιχνίδια. Η AMD και η Sony έχουν επίσης εργαστεί σε μια πιο αποδοτική προσέγγιση που περιλαμβάνει ένα ειδικό μπλοκ υλικού που ονομάζεται «Radiance Cores», το οποίο έχει σχεδιαστεί για «ενιαία μεταφορά φωτός», είπε ο Huynh.
«Τα Radiance Cores αναλαμβάνουν τον πλήρη έλεγχο του ray traversal, ένα από τα πιο απαιτητικά μέρη της διαδικασίας, και αυτό απελευθερώνει την CPU για γεωμετρία και προσομοίωση και επιτρέπει στην GPU να επικεντρωθεί σε αυτό που κάνει καλύτερα: σκίαση και φωτισμό», πρόσθεσε. «Το αποτέλεσμα; Ένα καθαρότερο, ταχύτερο και πιο αποδοτικό pipeline, κατασκευασμένο για την επόμενη γενιά παιχνιδιών με ray tracing».
Η τελευταία βελτίωση που αναφέρθηκε ονομάζεται «Universal Compression» και έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί όλα τα δεδομένα που κατευθύνονται προς τη μνήμη της κονσόλας και να τα συμπιέζει όποτε είναι δυνατό, απελευθερώνοντας έτσι περισσότερο εύρος ζώνης μνήμης. «Αυτό σημαίνει ότι η GPU μπορεί να προσφέρει περισσότερες λεπτομέρειες, υψηλότερους ρυθμούς καρέ και μεγαλύτερη αποδοτικότητα», δήλωσε ο Huynh.
πηγή: pcmag.com














