WebTech Rodos: Αρκετούς μήνες μετά την πρώτη μας επαφή με το νέο Survival Horror της Deadbolt Interactive είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε ένα νέο ακυκλοφόρητο demo. Η νέα σύντομη έκδοση του Pneumata μας μεταφέρει σε μια άγνωστη εγκατάσταση, που μοιάζει σε καταφύγιο. Η κεντρική ιστορία μας τοποθετεί στον ρόλο του David, ενός detective, που ψάχνει να βρει τη χαμένη γυναίκα του, Jamie. Ένα από τα προβλήματα του πρωταγωνιστή μας είναι η αμνησία του, σε συνδυασμό με πολλά περίεργα γεγονότα που συνέβησαν στην πόλη της Clover Hill.
Η ιστορία του demo ξεκινά “in medias res” και ολοκληρώνεται σε σημείο που βρίσκεται σε άγνωστη σειρά. Εξακολουθούμε να μην μπορούμε να σχηματίσουμε εικόνα για την ιστορία και το lore. Τα σημειώματα, τα emails και τα ηχητικά που διαβάζουμε και ακούμε δεν είναι αρκετά για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε κάποια σύνδεση με την κεντρική ιδέα. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα είχε παρατηρηθεί και στο προηγούμενο build του παιχνιδιού.
Στο demo διάρκειας 30-40 λεπτών ερχόμαστε ξανά αντιμέτωποι με αποκρουστικά θεάματα και εχθρούς. Αυτή τη φορά, σε ένα νέο μέρος, χρειάστηκε να λύσουμε μερικούς απλοϊκούς γρίφους που ξεκλειδώνουν πόρτες ή βρίσκουν σημαντικά αντικείμενα. Το inventory μας γέμισε με μερικά items που δεν βρήκαν χρήση στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας και έτσι δεν γνωρίζουμε πως μπορούν να φανούν χρήσιμα ή τι σκοπό εξυπηρετούν. Τυπικά μπορέσαμε να craftάρουμε κάποια bandages και να διαχειριστούμε την “tetris λογική” του σακιδίου μας.
Το δυνατό σημείο του Pneumata φαίνεται πως είναι το sound design. Οι ήχοι του μας δημιουργούν ένα αίσθημα αγωνίας και φόβου που δεν καταφέρνει κάποιο άλλο στοιχείο. Το γενικότερο κλίμα βέβαια φαίνεται πως είναι επηρεασμένο από franchises όπως το Resident Evil και το Outlast. Τα φθηνά jump scares κάνουν την εμφάνισή τους, αλλά δεν καταφέρνουν πολλά.
Τα γραφικά που έχουν δημιουργηθεί με την Unreal Engine 5.1 φαίνονται πραγματικά αξιόλογα και λεπτομερή όμως δεν αναδεικνύονται πλήρως λόγω της θολούρας/θολού φίλτρου που υπάρχει. Ο χειρισμός με τη σειρά του δεν είναι άνετος. Οι μηχανισμοί μάχης και κίνησης είναι χοντροκομμένοι με μερικά animations να μην επιτρέπονται σε παιχνίδι της εποχής μας.
Τεχνικά το Pneumata φαίνεται πως αποτυγχάνει. Τρέχοντας αυτή τη πρώιμη έκδοση σε σύστημα που υπερ-πληρούσε τις προϋποθέσεις συναντήσαμε προβλήματα. Συγκεκριμένα δεν καταφέραμε να ξεπεράσουμε το φράγμα των 30fps στα υψηλότερα presets. Τα textures πέφτουν συχνά σε χαμηλές αναλύσεις λόγω της υψηλής κατανάλωσης VRAM. Βέβαια, η κατάποση VRAM είναι σύνηθες φαινόμενο στα σύγχρονα παιχνίδια, ωστόσο αυτή η κατάσταση μας εμποδίζει να δούμε χάρτες και σημαντικά γραφικά του περιβάλλοντος.
Στα θετικά φαίνεται πως υπήρχε κάποια βελτίωση στο κομμάτι της AI σε συνδυασμό με μερικές λεπτομέρειες. Δεν συναντήσαμε προβλήματα που σχετίζονται με το navmesh της, όπως στο προηγούμενο build, όμως οι εχθροί εξακολουθούν να μην είναι ανταγωνιστικοί. Από την άλλη φαίνεται πως ορισμένα events γίνονται trigger με λάθος τρόπο, καθώς είναι εύκολο να ξεγελάσουμε τους εχθρούς για να μας επιτεθούν “πριν την ώρα τους”, δημιουργώντας αμήχανες στιγμές αγωνιώδους μουσικής. Αντίστοιχα, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος μας επιτρέπει να ακούμε εχθρούς ή πλάσματα που βρίσκονται σε άλλο χώρο του χάρτη προϊδεάζοντας μας για αυτό που μας περιμένει.
Οι ανησυχίες μας για την επιτυχία και την ολοκλήρωση του παιχνιδιού επιδεινώνονται λόγω της καθυστέρησης στην κυκλοφορία του και των τεχνικών προβλημάτων που συναντήσαμε. Αν και ελπίζαμε ότι ότι το νέο build θα έδινε ένα θετικό σημάδι, η αμφιβολία μας μόνο ενισχύεται. Ελπίζουμε οι δημιουργοί να μας διαψεύσουν γιατί υπάρχουν προοπτικές για μια αξιοπρεπή κυκλοφορία στην κατηγορία τρόμου.
Το Pneumata αναμένεται να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2024 για PC, PS5, Xbox Series X και Nintendo Switch.
Ευχαριστούμε θερμά την Perp Games για την ευκαιρία που μας έδωσε να δοκιμάσουμε τον τίτλο πριν από την επίσημη κυκλοφορία του.
πηγή: pcmag.com