WebTech Rodos: Το remake του Silent Hill 2 αρχικά προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα στην κοινότητα και τους fans της σειράς. Η χαρά για τον εκσυγχρονισμό και την πολυαναμενόμενη επιστροφή ενός εκ των πιο εμβληματικών survival horror όλων των εποχών, μετριάστηκε λόγω ανησυχιών σχετικά με την ανακοίνωση της ανάπτυξής του από τη Bloober Team. Παρά τα αξιόλογα δείγματα, τουλάχιστον κατ’ εμέ, όπως τo Layers of Fear, ο κόσμος δεν ένιωθε σίγουρος για τη δυνατότητα της ομάδας να βελτιώσει και να αποδώσει ένα τίτλο με τέτοια κληρονομιά, αλλά και τέτοιους μηχανισμούς (σεναρίου, μάχης κ.ο.κ). Τα remakes είναι πάντα ένα στοίχημα, καθώς απαιτούν έναν λεπτό συνδυασμό ανανέωσης και σεβασμού στην αυθεντική εμπειρία που προσέφερε το εκάστοτε παιχνίδι. Εκτός αυτού, τα χρόνια αδράνειας της Konami μεγάλωσαν ακόμα περισσότερο την ευθύνη να προσφέρει έναν τίτλο αντάξιο της φήμης και της επίδρασης που άφησε η αρχική κυκλοφορία στον χώρο των video games.
Κόντρα στις προβλέψεις, οι πολωνοί developers μας παρέδωσαν ένα αριστούργημα, το οποίο φυσικά δεν παρεκκλίνει από την πρωτότυπη έκδοση. Η πλοκή του remake παραμένει αναλλοίωτη με τον πρωταγωνιστή, James Sunderland, να δέχεται ένα γράμμα από τη νεκρή γυναίκα του η οποία φέρεται να του ζητά να επιστρέψει στο “special place” τους, το οποίο βρίσκεται στην πόλη του Silent Hill. Ο ήρωας καταφθάνει στην πόλη για να τη βρει εγκαταλειμμένη και γεμάτη από μια πυκνή ομίχλη, εκεί όπου συμβαίνουν πολλά παράξενα πράγματα – σαν να ένα κακό όνειρο θα έλεγε κανείς. Η βαριά ατμόσφαιρα που χαρακτηρίζει την ιστορία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις μικρές αλλαγές/προσθήκες που έγιναν στην παρουσίαση της πλοκής. Φυσικά, η διαχρονικότητά της παραμένει άθικτη, επαναφέροντας στο προσκήνιο θέματα όπως η απώλεια, η ενοχή και η ελπίδα, τα οποία μπορούν να ερμηνευτούν διαφορετικά από τον καθένα.
.
Η μάχη του James με τους δαίμονες του, που στην πραγματικότητα παίρνουν σάρκα και οστά μέσω των πλασμάτων που καλείται να πολεμήσει, φαίνεται πως έχει ερμηνευτεί διαφορετικά από όσους έπαιξαν ή έχουν παίξει το συγκεκριμένο παιχνίδι. Το ανανεωμένο περιτύλιγμα της ιστορίας αναδεικνύει καλύτερα την πάλη του ανθρώπου με το ίδιο του το υποσυνείδητο, προσφέροντας μια έντονη εμπειρία ψυχολογικού τρόμου και όχι απλώς ένα τρομακτικό παιχνίδι. Τα ανανεωμένα, εκφραστικά πρόσωπα των ηρώων προσθέτουν ακόμα περισσότερο στην εμπειρία, σε συνδυασμό με το πιο προσεγμένο και επαγγελματικό voice acting – στοιχεία που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους μηχανισμούς αφήγησης.
Φυσικά δεν γίνεται να μην μιλήσουμε για τον ελέφαντα στο δωμάτιο που δεν είναι άλλος από την ανανέωση των γραφικών. Τα νέα, σύγχρονα γραφικά δίνουν πάντα περισσότερες πληροφορίες στον παίκτη, κάτι που τον βοηθά να καταλάβει τι έχει συμβεί και μερικές φορές τι τον περιμένει. Προφανώς, κάνουν το παιχνίδι πιο ευχάριστο, αλλά και πιο τρομακτικό ταυτόχρονα αποδίδοντας καλύτερα την κατάσταση της πόλης, της ιστορίας αλλά και των χαρακτήρων. Ικανοποιητικές λεπτομέρειες στα γραφικά, στους χαρακτήρες, καθώς και στα “παιχνίδια” του φωτισμού. Η ομίχλη, αν και από μερικούς έχει χαρακτηριστεί ως αρκετά πυκνή, είναι ικανοποιητική και σίγουρα δημιουργεί ένα αίσθημα φόβου προς το άγνωστο.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει ο ήχος, ο οποίος στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, ζωντανεύοντας αυτόν τον εφιάλτη. Η ποιοτική δουλειά που έχει γίνει στο sound design είναι αξιοσημείωτη και προσφέρει μια από τις καλύτερες εμπειρίες όχι μόνο σε παιχνίδια τρόμου, αλλά γενικότερα. Από τους περιβαλλοντικούς ήχους μέχρι και το voice acting μας ενσωματώνουν πλήρως στην ιστορία και σίγουρα παίζουν καθοριστικό ρόλο στο κομμάτι του τρόμου – τουλάχιστον στην δική μας περίπτωση, νιώσαμε περισσότερο τρομαγμένοι από τους ήχους παρά από τα υπόλοιπα στοιχεία. Με παρόμοια θετικά στοιχεία να ισχύουν και για τα μουσικά θέματα του παιχνιδιού. Εδώ μπορούμε να σημειώσουμε και ένα αρνητικό, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί και προσωπική άποψη, αυτό του ήχου που παίζει μέσα από το ηχείο του DualSense και υποδεικνύει ότι υπάρχει εχθρός κάπου κοντά. Το συγκεκριμένο sound effect γίνεται αρκετά ενοχλητικό, καθώς πλησιάζουμε κοντά στα πλάσματα, ενώ όταν αυτά υπάρχουν πίσω από τοίχους αυτός ο συνεχόμενος ήχος γίνεται άκρως ενοχλητικός.
Σημαντική πρόσκληση για την εταιρεία ανάπτυξης αποτέλεσε και το σύστημα μάχης, μιας και η ίδια δεν φαίνεται να το συμπεριλαμβάνει στους τίτλους της. Το ανανεωμένο σύστημα μάχης κερδίζει σίγουρα πόντους από τη μεταφορά της κάμερας πίσω από τον James (οπτική τρίτου προσώπου – μια αλλαγή που μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε καλύτερα το περιβάλλον). Τόσο σε melee όσο και ranged μάχες, το αποτέλεσμα θα λέγαμε ότι είναι απλά ικανοποιητικό και επαρκές, χωρίς να ξεχωρίσει ή να προσφέρει κάποια καινοτομία. Φυσικά εδώ δεν περιμέναμε κάτι παραπάνω, δεδομένου ότι ο πρωταγωνιστής είναι ένας απλός καθημερινός άνθρωπος που βρέθηκε σε μια τέτοια κατάσταση. Οι δημιουργοί εδώ έχουν φροντίσει να μην μας αφήνουν να ξεμείνουμε από σφαίρες ή heals ενώ οι εχθροί από την μεριά τους δεν είναι δύσκολο να νικηθούν. Σίγουρα μπορούμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, αλλά δεν βρίσκουμε ιδιαίτερο λόγο να γίνει αυτό. Η εμπειρία που προσφέρεται στα χαμηλά ή στα μεσαία settings είναι αρκετά ικανοποιητική, επιτρέποντας να εξερευνήσουμε καλύτερα τον κόσμο.
Όσο για τις προσθήκες και αλλαγές που έχουν κάνει οι developers, αυτές περιλαμβάνουν μικρές αλλαγές στις τοποθεσίες που βρίσκουμε κάποιο item, νέα ή βελτιωμένα cutscenes, νέους διαλόγους ή άλλες παρόμοιες παραλλαγές. Τα αντικείμενα που επιλύουν τους γρίφους πλέον είναι περισσότερα, αναγκάζοντας τον παίκτη να περάσει από διάφορα μονοπάτια, σχισμές ή να δημιουργήσει νέα σπάζοντας τοίχους. Σε κάθε περίπτωση ο εκμοντερνισμός του gameplay δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να εξερευνήσει εκτενέστερα κάθε περιοχή, ψάχνοντας για τη λύση των γρίφων και εξοντώνοντας εχθρούς.
Σχετικά με την απόδοση του παιχνιδιού στο PlayStation 5, το performance mode δεν κάνει ιδιαίτερες εκπτώσεις στην ποιότητα της εικόνας, όμως παρατηρήθηκαν αρκετά frame drops σε ανύποπτο χρόνο.
To review βασίστηκε στη ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού, η οποία μας παραχωρήθηκε από τη CD Media.
VERDICT
Τελικά η Bloober Team κέρδισε το στοίχημα και εμείς έχουμε στα χέρια μας μια ποιοτική και ανανεωμένη έκδοση του Silent Hill 2. Η ομάδα κατάφερε να ενισχύσει όλα τα έντονα ψυχολογικά στοιχεία τρόμου μέσω των βελτιώσεων στον οπτικοακουστικό τομέα, ενώ περίτεχνα πρόσθεσε τη δική της πινελιά. Το νέο περιεχόμενο δεν κουράζει ενώ δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να επισκεφθεί το παιχνίδι ξανά και ξανά ώστε να δει τα υπόλοιπα endings, ενώ προσθήκες όπως τα collectibles προσθέτουν βάθος στην ιστορία του James και της συζύγου του.
πηγή: pcmag.com