WebTech Rodos: Οι εργαζόμενοι στα ταχυφαγεία σε αλυσίδες όπως η Pizza Hut, η Taco Bell και η KFC μπορεί σύντομα να πληκτρολογούν ερωτήματα σε ένα λεγόμενο “SuperApp” για να καταλάβουν πώς να φτιάξουν το γεύμα σας αντί να ανατρέχουν σε έντυπο ή ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
Τα εστιατόρια ακολουθούν μια επεκτατική, “AI-first” προσέγγιση για το μέλλον του γρήγορου φαγητού, σύμφωνα με τη μητρική εταιρεία των αλυσίδων Yum Brands. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα The Wall Street Journal, ο επικεφαλής ψηφιακής και τεχνολογικής διεύθυνσης της Yum Brands, Τζο Παρκ, αναφέρει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματωθεί σχεδόν σε κάθε τμήμα των εστιατορίων γρήγορου φαγητού που ανήκουν στην Yum. Θα δοκιμάσουν επίσης ένα εργαλείο generative AI chatbot για να βοηθούν τους εργαζόμενους να προετοιμάζουν τα γεύματα. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι στα φαστ φουντ θα μπορούν να κάνουν ερωτήσεις στο AI bot για πράγματα όπως οι σωστές θερμοκρασίες του φούρνου, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
“Η νοοτροπία AI-first λειτουργεί σε κάθε βήμα της διαδικασίας”, δήλωσε ο Παρκ.
Το “SuperApp” χρησιμοποιείται ήδη σε περισσότερες από 8.700 τοποθεσίες της Pizza Hut και της KFC, σύμφωνα με το στέλεχος, αν και προς το παρόν δεν είναι σαφές πότε θα μπορούσαν να αποκτήσουν την ενσωμάτωση του AI chatbot. Κάθε franchise πρέπει να πληρώσει τη Yum Brands για να δώσει στους υπαλλήλους της πρόσβαση στην εφαρμογή, οι οποίοι στη συνέχεια θα μπορούν να κάνουν πράγματα όπως η παραγγελία προμηθειών φαγητού ή η διαχείριση του προγράμματος εργασίας. Η μητρική εταιρεία των Taco Bell, Pizza Hut και KFC δεν έχει ακόμη μοιραστεί πόσα ξοδεύει για την ανάπτυξη του generative AI chatbot – ή πόσο χρεώνει τα franchises για να έχουν πρόσβαση στο SuperApp.
Η Yum Brands δοκιμάζει επίσης τη χρήση φωνών AI στις γραμμές drive-through αντί για ανθρώπους, κάτι που δοκιμάζει ήδη η ανταγωνίστρια Wendy.. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύσει τον αριθμό των αυτοκινήτων στις γραμμές drive-through για να καθορίσει τους χρόνους αναμονής και μπορεί να προσθέσει τεχνητή νοημοσύνη και στις συσκευές κουζίνας της.
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει αναδειχθεί σε πολλές βιομηχανίες, από εξαρτήματα υπολογιστών μέχρι βιντεοπαιχνίδια και μόδα, αλλά η χρήση της στη βιομηχανία τροφίμων έχει ήδη προκαλέσει ανησυχίες. Ενώ ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι συγκεκριμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό επιβλαβών βακτηρίων στα τρόφιμα, άλλες τεχνητές νοημοσύνες μπορούν να ξεστομίσουν επικίνδυνες οδηγίες μαγειρέματος και εντελώς τοξικές ή αηδιαστικές συνταγές. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα AI chatbots βγάζουν οδηγίες με συστατικά που δεν υπάρχουν καν.
Η Μάργκαρετ Μίτσελ, επιστήμονας πληροφορικής στην εταιρεία AI Hugging Face, δήλωσε στην The Washington Post τον περασμένο μήνα για τους πιθανούς κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για την παρασκευή τροφίμων, προειδοποιώντας ότι τέτοια εργαλεία είναι “πολύ ικανά να συνθέσουν πράγματα που θα μπορούσαν να είναι δηλητηριώδη ή επιβλαβή ή να αλληλεπιδρούν με τα φάρμακα των ανθρώπων και δεν έχουν τρόπο να το επισημάνουν ή να το παρατηρήσουν”.
Το να βασιστεί σε μεγάλο βαθμό η βιομηχανία γρήγορου φαγητού στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε επίσης να σημαίνει λιγότερες θέσεις εργασίας για τους ανθρώπους. Αλλά όπως και οι περισσότερες εταιρείες που αγκαλιάζουν την AI, ένας εκπρόσωπος της Yum Brands λέει στη WSJ ότι η νέα τεχνολογία θα κάνει απλώς τη ζωή των εργαζομένων ευκολότερη και θα “ανεβάσει” τις “εμπειρίες” τους στη δουλειά, ονομάζοντάς την “ισχυρή ευκαιρία για την αξιοποίηση της τεχνολογίας”.
Η στάση της εταιρείας σχετικά με την AI και την αυτοματοποίηση δεν αποτελεί έκπληξη, ωστόσο, καθώς προηγουμένως, το 2019, λάνσαρε μενού με τεχνητή νοημοσύνη σε εστιατόρια KFC στην Κίνα.
“Αν σκεφτείτε τις κύριες διαδρομές μέσα σε ένα εστιατόριο που μπορούν να τροφοδοτηθούν με AI, πιστεύουμε ότι είναι ατελείωτες”, δήλωσε ο Park.
πηγή: pcmag.com