WebTech Rodos: (Credit: Bloomberg via Getty Images)
Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) έδωσε την Παρασκευή πράσινο φως στα σχέδια της Καλιφόρνιας να απαιτήσει τα μισά από τα βαρέα φορτηγά που πωλούνται στην πολιτεία να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2035.
Η κίνηση αυτή, την οποία ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας Γκάβιν Νιούσομ χαρακτήρισε “ως πολύ σημαντική για την προστασία του περιβάλλοντος”, σημαίνει ότι η πολιτεία θα είναι η πρώτη κυβέρνηση στον κόσμο που θα απαιτήσει φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Την Παρασκευή η EPA ενέκρινε δύο απαλλαγές από τον νόμο περί καθαρού αέρα, συμπεριλαμβανομένου του κανόνα για τα προηγμένα καθαρά φορτηγά (ACT).
Ο νόμος περί καθαρού αέρα του 1970 απαγόρευσε στις πολιτείες να θεσπίζουν τα δικά τους πρότυπα εκπομπών, αλλά χορηγήθηκε εξαίρεση για την Καλιφόρνια επειδή αντιμετώπιζε το νέφος όταν ψηφίστηκε η νομοθεσία. Για να θεσπίσει νέα πρότυπα εκπομπών, η Καλιφόρνια πρέπει να ζητήσει από την EPA εξαίρεση, η οποία αν εγκριθεί, επιτρέπει και σε άλλες πολιτείες να κάνουν το ίδιο.
Ο κανόνας ACT, μόλις εφαρμοστεί, θα απαιτήσει τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές να αντιπροσωπεύουν το 55% όλων των φορτηγών της κατηγορίας 2b-3, το 75% όλων των φορτηγών της κατηγορίας 4-8 και το 40% όλων των πωλήσεων ημιφορτηγών μέχρι το 2035. Σε εκτελεστικό διάταγμα του 2020, ο κυβερνήτης Newsom προχώρησε στην απαίτηση το 100% των οχημάτων μεσαίου και βαρέως τύπου στην Καλιφόρνια να είναι μηδενικών εκπομπών, όπου αυτό είναι εφικτό.
Σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης της Καλιφόρνια, σχεδόν το 19% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην πολιτεία πέρυσι ήταν οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Τα κονδύλια για τη θέσπιση της νομοθεσίας προέρχονται από τη Δέσμευση της Καλιφόρνιας για το Κλίμα, μια επένδυση ύψους $53.9 δισεκατομμυρίων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μετάβαση της πολιτείας προς καθαρότερες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το Συμβούλιο Ατμοσφαιρικών Πόρων της Καλιφόρνια (CARB) δήλωσε ότι τα βαρέα οχήματα με βάρος άνω των 7.000 κιλών αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% των οχημάτων στην πολιτεία, αλλά συμβάλλουν σε ποσοστό άνω του 50% της συνολικής ρύπανσης από οξείδια του αζώτου και μικροσωματίδια ντίζελ.
Όπως σημειώνει το Reuters, η Μασαχουσέτη, το Νιου Τζέρσεϊ, η Νέα Υόρκη, το Όρεγκον, η Ουάσινγκτον και το Βερμόντ έχουν ταχθεί στο πλεύρο της Καλιφόρνια για τη νομοθέτηση προτύπων για τις εκπομπές των βαρέων οχημάτων.
Ο Νιούσομ δήλωσε: “Χάρη στην κυβέρνηση Μπάιντεν, βγάζουμε περισσότερα βαρέα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές στους δρόμους, επεκτείνοντας τις παγκόσμιες πρωτοπόρες προσπάθειές μας για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και την προστασία της δημόσιας υγείας. Ηγούμαστε της προσπάθειας να απομακρύνουμε τα βρώμικα φορτηγά και λεωφορεία -τα πιο ρυπογόνα οχήματα- από τους δρόμους μας, και άλλες πολιτείες και χώρες σχηματίζουν ουρά για να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας σε όλο τον κόσμο”.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Φορτηγών Κρις Σπίαρ επέκρινε ωστόσο την έγκριση των κανονισμών από την EPA, λέγοντας ότι πρόκειται για “τεχνολογικά ανέφικτους κανόνες” που “[καλλιεργούν] το έδαφος για μια μελλοντική κρίση στην αλυσίδα εφοδιασμού”.
πηγή: pcmag.com